Reisverslag Parijs deel 2

Parijs

Een tijd geleden heb ik deel 1 van het reisverslag Parijs online gezet. Het idee was om direct daarna ook deel 2 & 3 te plaatsen. Totdat de verschrikkelijke gebeurtenissen zich in Parijs afspeelden. Ik vond het toen niet zo gepast om happy foto’s van Parijs te delen en heb daarom gewacht met het plaatsen van reisverslag deel 2. Ondanks deze nare toestanden wil ik toch graag laten zien hoe mooi en leuk Parijs is. Ik ga er ook zeker nog een keer naar toe. Het lijkt me leuk om een keer in het voorjaar te gaan, als het zonnetje lekker schijnt en de terrassen vol zitten. Maar nu kijk ik eerst terug op een top weekend in december.

De ontbijtjes in Parijs zijn zo fijn! Om de hoek van ons hotel zat een heel fijn grand cafe. Daar bestelden we een lekker ontbijtje. Ik nam natuurlijk een pain du chocolat, oh zo lekker..

Onze eerste stop op dag 2 was Galerie Lafayette. Wat is dit een overweldigend warenhuis. Het was er ontzettend druk. Mij een beetje te. Maar ik moest en zou de kerstversiering in Lafayette zien, en zo geschiedde.. Het was zeker de moeite waard, want wow wat was het mooi versierd.

Parijs

Ik kon er naar blijven kijken. Het warenhuis is sowieso erg mooi ingericht. Alle luxe merken zijn vertegenwoordigd. Daar kan de Bijenkorf nog een puntje aan zuigen 😉

Vervolgens gingen we een stuk lopen door Rue Saint Honore. Dit is een hele luxe winkelstraat. De Diors. Chanels en Versaces vliegen je om de oren. En oh ja, de mooie auto’s ook natuurlijk.

Ik nam een kijkje bij Colette, een super leuke concept store. Hier verkopen ze designerkleding van relatief nieuwe designers, maar ook leuke gadgets en beautyspulletjes. Zeker een aanrader om even naar binnen te sneaken.

Parijs

En natuurlijk moesten we even poseren bij de Arc de Triomphe. Toeristen zijn echt knettergek trouwens. Er waren mensen die daar midden op de weg gingen staan om maar een mooie selfie te maken. Het verkeer is daar super hectisch en druk, dus je mag blij zijn als je niet een botsing veroorzaakt of zelf geraakt wordt door een auto.

Daarna gingen we de Champs Elysees aflopen. Ik vond dit niet zo bijzonder. Het is leuk om een keer gezien te hebben, maar er zijn veel mooiere en leukere winkelstraten in Parijs dan deze.

Ik wilde onder andere een kijkje nemen bij Laduree. Helaas stond er een enorme rij en had ik het wachten in de kou er niet voor over. Uiteindelijk heb ik wel overheerlijke macarons kunnen scoren, maar dat was niet hier.

Parijs

s’ Avonds gingen we de Eiffeltoren bezoeken. We hadden in Nederland al tickets geboekt, dus we hoefden niet lang te wachten in de rij. Wat ziet hij er mooi uit he met de verlichting aan?

Ieder uur is er een soort lichtshow en dan gaan er allerlei lampjes flikkeren. Heel leuk en mooi om te zien.

Uitzicht vanaf het tweede dek. We zijn niet helemaal naar de top gegaan. C. heeft een beetje last van hoogtevrees, dus dat wil ik hem niet aan doen. Maar dit uitzicht was ook al geweldig.

Selfie-time 😉

Daarna gingen we wat eten in de wijk Le Marais. We gingen bij Minimes zitten, een erg leuke tent met een simpele, maar lekkere kaart.

En C. ging, hoe kan het ook anders, voor de hamburger.

Na het eten zijn we terug naar het hotel gegaan en hebben we nog een beetje relaxed op de kamer. Van het vele lopen door Parijs wordt je best wel moe, dus ik had niet zoveel puf meer om nog uit te gaan. Binnenkort volgt het laatste deel van het reisverslag, deel 3. Ik heb ook gevlogd in Parijs, dus de vlogs houden jullie ook nog van me tegoed.

VBM

veryberrymint

2 Comments

1. Leuk An, deel 2 , ik kijk al uit naar deel 3, prachtige foto,s , vooral die selfie vanaf de eiffeltoren., prachtig!!!